Volume 38 (2020)

Nation(s) and Translations

Editors: Norma Bouchard (San Diego State University)
and Valerio Ferme (University of Cincinnati)

Scroll to Table of Contents or Italian Bookshelf

Table of Contents

Introduction: Norma Bouchard and Valerio Ferme, Nations(s) and Translation in Italian Cultural and Literary History (linked here)

I. Translation in the Early Modern Period

Marta Celati, Classical Sources and a New Theory of the State in the Italian Renaissance: A Neapolitan Mirror for Princes
(abstract linked here)

II. Reading Translations in 18th-Century Italy: From Venice to Naples

Valeria Petrocchi, Un obliato esempio dal panorama traduttivo dell’Italia settecentesca: il caso dell’abate Pedrini e la sua versione italiana del Joseph Andrews di Henry Fielding
(abstract linked here)

Fiammetta Di Lorenzo, Sensible Translations: Vincenzo Cuoco and the Need for an Italian Novel
(abstract linked here)

III. Translation in the Long 19th Century

Raffaella Bertazzoli, Leopardi e l’intreccio delle traduzioni tra Sette e Ottocento
(abstract linked here)

Piero Garofalo, Alla ricerca di un’identità nazionale: le prime traduzioni di Berchet
(abstract linked here)

Andrew Robbins, The Translation of Darwin and the Struggle for Italy
(abstract linked here)

Elena Borelli, Traduzione o tradizione? Il dibattito sulla letteratura italiana ne, Il marzocco (1897-98)
(abstract linked here)

Daniela Mangione and Daniele Niedda, Una traduzione e una nazione da fare: la prima ricezione di Tristram Shandy in Italia
(abstract linked here)

IV. Between Debates and Practices: Translation in the 20th Century

Daniel Raffini, La via europea della cultura italiana nelle riviste degli Anni Venti e Trenta
(abstract linked here)

Eloisa Morra, Traduzione e tradizione nella ricezione di Proust in Italia: Croce, Gobetti, Debenedetti
(abstract linked here)

Fabiana Fusco, “Il giovane Holden non è mai stato così giovane…”Due (ri)traduzioni italiane di The Catcher in the Rye di J. D. Salinger a confronto
(abstract linked here)

V. Confronting the “Modern Regime of Translation”: Sicilian Dialects as Resistance

Giovanna Summerfield, “Nella nostra lingua […] il cuore della nostra identità”: tentativi letterari siciliani e l’omologazione linguistica nazionale
(abstract linked here)

Lina Insana, Translating Passage and Rescue at the Edge of “Fortress Europe”: Ethics, Sicilianness, and the Law of the Sea
(abstract linked here)

VI. Translations from Italian in the Cultural Politics of Argentina and Britain

Heather Sottong, Bartolomé Mitre’s Translation of the Divine Comedy: An Anti-Martín Fierro
(abstract linked here)

Anna Lanfranchi, Italian Translation Rights, the British Council and the Central Office of Information (1943-47)
(abstract linked here)

Italian Bookshelf

GENERAL & MISCELLANEOUS STUDIES

Danielle Battisti. Whom We Shall Become. Italian Americans and Immigration Reform, 1945-1965. New York: Fordham UP, 2019. Pp. 366. (Samuele F. S. Pardini, Elon University)

Marina Bettaglio, Nicoletta Mandolini, Silvia Ross, eds. Rappresentare la violenza di genere. Sguardi femministi tra critica, attivismo e scrittura. Milano: Mimesis, 2018. Pp. 382. (Ombretta Frau, Mount Holyoke College)

Remo Bodei. Geometry of the Passions. Fear, Hope, Happiness: Philosophy and Political Use. Translated by Gianpiero W. Doebler. Toronto: University of Toronto Press, 2018. Pp. 498. (Olimpia Pelosi, State University of New York at Albany)

Chiara Cappelletto, ed. In cattedra. Il docente universitario in otto autoritratti. Milano: Cortina, 2019. Pp. 313. (Gian Paolo Giudicetti, PhD 2003 Université catholique de Louvain, Schweizerische Alpine Mittelschule Davos)

Linda L. Carroll. Thomas Jefferson’s Italian and Italian-Related Books in the History of Universal Personal Rights. An Overview. New York, NY: Bordighera Press, 2019. Pp. 94. (Stefano Luconi, Università di Padova)

Luca Cottini. The Art of Objects: The Birth of Italian Industrial Culture, 1878-1928. Toronto: University of Toronto Press, 2018. Pp. 289. (Ana Ilievska, The University of Chicago)

Fabrizio De Donno. Italian Orientalism. Nationhood, Cosmopolitanism and the Cultural Politics of Identity. Oxford: Peter Lang, 2019. Pp. 360. (Tommaso Pepe, Southern University of Science and Technology, Shenzhen, China)

Konrad Eisenbichler, ed. Forgotten Italians: Julian-Dalmatian Writers and Artists in Canada. Toronto: University of Toronto Press, 2019. Pp. ix + 308. (Matteo Brera, York University, Toronto)

Marisa Escolar. Allied Encounters: The Gendered Redemption of World War II Italy. New York: Fordham UP, 2019. Pp. 240. (Katja Liimatta, The University of Iowa)

Sabina Gola, a cura di. L’italiano che parliamo e scriviamo. Firenze: Franco Cesati editore, 2019. Pp. 145. (Carlo Giordano, Utrecht University)

Stephanie Malia Hom. Empire’s Mobius Strip: Historical Echoes in Italy’s Crisis of Migration and Detention. Ithaca, NY: Cornell UP, 2019. Pp. 270. (Giovanna Faleschini Lerner, Franklin & Marshall College)

Andrea Leonardi, ed. The Taste of Virtuosi. Collezionismo e mecenatismo in Italia 1400-1900. Firenze: Edifir, 2018. Pp. 224. (Louise Arizzoli, University of Mississippi)

Rosanna Masiola. Interjections, Translation, and Translanguaging: Cross-Cultural and Multimodal Perspectives. Lanham, MD: Rowman and Littlefield, 2019. Pp. 257. (Michela Barisonzi, Monash University)

Pierre Schill. Réveiller l’archive d’une guerre coloniale. Photographies et écrits de Gaston Chérau, correspondant de guerre lors du conflit italo-turc pour la Lybie (1911-1912). Paris: Créaphis, 2018. Pp. 480. (Clemens Arts, Translator at the Council of the European Union, Brussels)

Diego Stefanelli. Il problema dello stile. Positivismo e Idealismo in Italia e in Germania. Berlin: Frank&Timme, 2017. Pp. 606. (Maria Villano, Scuola Normale Superiore di Pisa)

Sharon Worley. The Legacy of Empire: Napoleon I and III and the Anglo-Italian Circle during the Risorgimento. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2018. Pp. viii, 211. (Andrea Del Cornò, The London Library)

JEWISH STUDIES

Luca De Angelis. Il caso estremo dell’uomo. Essere scrittore ebreo. Verona: Ombre corte, 2019. Pp. 367. (Federico Dal Bo, University of Heidelberg)

Eléna Mortara. Writing for Justice. Victor Séjour, the Kidnapping of Edgardo Mortara, and the Age of Transatlantic Emancipations. Hanover: Dartmouth College Press, 2015. Pp. xxi + 330. (Alessandro Grazi, Leibniz Institute of European History, Mainz)

Elisa Pederzoli. “L’arte di farsi conoscere”. Formiggini e la diffusione del libro e della cultura italiana nel mondo. Roma: Associazione Italiana Biblioteche, 2019. Pp. 486. (Miriam Carcione, PhD Candidate, Università degli Studi di Roma La Sapienza)

Mauro Perani, ed. The Ancient Sefer Torah of Bologna. Features and History. Leiden: Brill, 2019. Pp. 235. (Roberta Tonnarelli, PhD Candidate, École Pratique des Hautes Études (EPHE), Paris)

Lynn Lara Westwater. Sarra Copia Sulam. A Jewish Salonnière and the Press in Counter-Reformation Venice. Toronto: University of Toronto Press, 2020. Pp. Xxiii + 352. (Paolo Cherchi, University of Chicago)

FILM & MEDIA STUDIES

Marco Andreani e Nicoletta Pazzaglia, a cura di. Photography as Power. Dominance and Resistance through the Italian Lens. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2019. Pp. 292. (Federica Colleoni, Università di Bergamo)

Giorgio Bertellini. The Divo and the Duce: Promoting Film Stardom and Political Leadership in 1920s America. Oakland, CA: University of California Press, 2019. Pp. 309. (Erin Larkin, Southern Connecticut State University)

Clodagh J. Brook. Screening Religions in Italy. Contemporary Italian Cinema and Television in the Post-Secular Public Sphere. Toronto: University of Toronto Press, 2019. Pp. 180. (Monica Jansen, Utrecht University)

Paolo Desogus. Laboratorio Pasolini: Teoria del segno e del cinema. Macerata: Quodlibet, 2018. Pp. 208. (Alberto Parisi, PhD Candidate, Harvard University)

Alan O’Leary. The Battle of Algiers. Milan: Mimesis International, 2019. Pp. 128. (Srecko Jurisic, Università di Spalato)

Karen Pinkus. Clocking Out. The Machinery of Life in 1960s Italian Cinema. Minneapolis, London: University of Minnesota Press: 2020. Pp.168. (Serena Ferrando, Arizona State University)

Dana Renga. Watching Sympathetic Perpetrators on Italian Television: Gomorrah and Beyond. New York: Palgrave Macmillan, 2019. Pp. 334. (Metello Mugnai, West Chester University of Pennsylvania)

Sergio Rigoletto. Le norme traviate: Saggi sul genere e sulla sessualità nel cinema e nella televisione italiana. Milano: Meltemi, 2020. Pp. 174. (Simona Casadio, Research Master Comparative Literary Studies, Utrecht University)

MIDDLE AGES & RENAISSANCE

Zygmunt G. Barański. Dante, Petrarch, Boccaccio. Literature, Doctrine, Reality. Cambridge: Legenda, 2020. Pp. 658. (Brenda Deen Schildgen, University of California, Davis)

Carole Birkan-Berz, Guillame Coatalen, Thomas Vuog, eds. Translating Petrarch’s Poetry. L’Aura del Petrarca from the Quattrocento to the 21st Century. Cambridge: Legenda, 2020. Pp. vii-xiii. 1-277. (Enrico Minardi, Arizona State University)

Claudia Boscolo. L’Entrée d’Espagne: Context and Authorship at the Origins of the Italian Chivalric Epic. Oxford: Medium Ævum Monographs, 2017. Pp. 290. (Luca Morlino, Università di Trento)

Matteo Bosisio. Il teatro delle corti padane (1478-1508). Milano: Edizioni Unicopli, 2019. Pp. 174. (Arianna Capirossi, Università degli Studi di Firenze)

Valerio Cappozzo, Martin Eisner, Timothy Kircher, a cura di. Boccaccio and His World: Proceedings of the Third Triennial Meeting of the American Boccaccio Association. Duke University, September/October 2016. Heliotropia. A Forum for Boccaccio Research and Interpretation 15 (2018). Pp. 313. (Virginia Machera, PhD Candidate, Università Sapienza di Roma)

Valerio Cappozzo. Dizionario dei sogni nel Medioevo: Il Somniale Danielis in manoscritti letterari. Firenze: Olschki, 2018. Pp. xii+404. (Elsa Filosa, Vanderbilt University)

George Corbett. Dante’s Christian Ethics: Purgatory and its Moral Contexts. Cambridge: Cambridge UP, 2020. Pp. 238. (Caroline Dormor, PhD Candidate, University of Oxford)

George Corbett and Heather Webb, eds. Vertical Readings in Dante’s Comedy. Volume 3. Cambridge: Open Book Publishers, 2017. Pp. 247. (Olimpia Pelosi, State University of New York at Albany)

Martin Eisner, David Lummus, eds. A Boccaccian Renaissance: Essays on the Early Modern Impact of Giovanni Boccaccio and His Works. Notre Dame: University of Notre Dame Press, 2019. Pp. 340. (Serena Mauriello, PhD Candidate, La Sapienza Università di Roma)

Paolo Galluzzi. The Italian Renaissance of Machines. Trans. Jonathan Mandelbaum. Cambridge: Harvard UP, 2020. Pp. 276. (Eva Del Soldato, University of Pennsylvania)

Allen J. Grieco. Food, Social Politics and the Order of Nature in Renaissance Italy. Villa I Tatti Series 34. Milano: Officina, 2019. Pp. 327. (Anne Urbancic, Victoria College in the University of Toronto)

Manuele Gragnolati, Luca Carlo Rossi, Paola Allegretti, Natascia Tonelli & Alberto Casadei, eds. Atti degli incontri sulle opere di Dante: I, Vita nova, Fiore, Epistola XIII. Firenze: SISMEL–Edizioni del Galluzzo, 2018. Pp. 421. (John C. Barnes, University College Dublin)

L. B. T. Houghton and Marco Sgarbi, eds.Virgil and Renaissance Culture. Edited by. Turnhout: Brepols and Tempe: Arizona Center for Medieval and Renaissance Studies, 2018. Pp. ix + 227. (Matthew Lubin, Duke University)

Christopher Kleinhenz, Kristina Olson, eds. Approaches to Teaching Dante’s Divine Comedy. New York: Modern Language Association of America, 2020. Pp. xi-xii + 1-300. (Enrico Minardi, Arizona State University)

Gerry Milligan. Moral Combat: Women, Gender, and War in Italian Renaissance Literature. Toronto: University of Toronto Press, 2018. Pp. 332. (Laura Benedetti, Georgetown University)

Roberta Morosini. Il mare salato. Il Mediterraneo di Dante, Petrarca e Boccaccio. Roma: Viella, 2020. Pp. 352. (Theodore J. Cachey Jr., University of Notre Dame)

Andrea Moudarres. The Enemy in Italian Renaissance Epic. Images of Hostility from Dante to Tasso. The Early Modern Exchange. Newark: University of Delaware Press. Distributed by the University of Virginia Press (Charlottesville, VA) 2019. Pp. x + 249. (Lucia Gemmani, The University of Iowa)

Luciano Piffanelli. Politica e diplomazia nell’Italia del primo Rinascimento. Per uno studio della guerra contra et adversus ducem Mediolani. Rome: École française de Rome, 2020. Pp. 534. (Andrea Polegato, California State University, Fresno)

Sharon T. Strocchia. Forgotten Healers. Women and the Pursuit of Health in Late Renaissance Italy. Cambridge MS – London UK: Harvard UP, 2019. Pp. 330. (Marianna Orsi, University of Hawai’i at Manoa)

SEVENTEENTH, EIGHTEENTH, & NINETEENTH CENTURIES

Philippe Audegean and Luigi Delia, eds. Le Moment Beccaria: naissance du droit pénal moderne (1764-1810). Liverpool: Liverpool UP, 2018. Pp. 263. (Clorinda Donato, California State University, Long Beach)

Valerio Cappozzo. 19 domande su Francesco De Sanctis. Il canto della ragione, a cura di Valeria Noli. Roma: Enciclopedia Infinita. Società Dante Alighieri, 2018. Pp. 79. (Matteo Maselli, Università di Bologna)

Paola Cori. Forms of Thinking in Leopardi’s Zibaldone. Religion, Science and Everyday Life in an Age of Disenchantment. Cambridge: Legenda, 2019. Pp. 267. (Simona Wright, The College of New Jersey)

Gaetano Cipolla, ed., introduced and translated into English Verse.Giovanni Meli: Social Critic. Mineola: Legas, 2020. Pp. 163. (RoseAnna Mueller, Columbia College Chicago)

Cosetta Seno, a cura di. “Modelli educativi nella letteratura per le ragazze nell’Ottocento”. Il lettore di provincia, 153, 2020. Pp. 124. (Gabriella Romani, Seton Hall University)

Enrico Zucchi. Il “tiranno” e il “dilettante”. La Dissertazione epistolare di Pietro Calepio sopra la Merope di Scipione Maffei e la critica teatrale del primo Settecento. Verona: Edizioni QuiEdit, 2017. Pp. 219. (Francesco Sorrenti, Università degli Studi di Genova)

TWENTIETH & TWENTY-FIRST CENTURIES: LITERATURE, THEORY, CULTURE

Giorgia Alù. Journeys Exposed: Women’s Writing, Photography and Mobility. New York: Routledge. 2019. Pp. 219. (Hilary Althea Emerson, PhD Candidate, University of Wisconsin-Madison)

Elio Attilio Baldi. The Author in Criticism: Italo Calvino’s Authorial Image in Italy, the United States, and the United Kingdom. New York: Rowman & Littlefield, 2020. Pp. 306. (Giordano Mazza, PhD Candidate, University of Wisconsin-Madison)

Michela Barisonzi. Adultery and Hysteria in the Nineteenth Century Novel. The case of Gabriele d’Annunzio, Leicester: Troubador, 2019. Pp. 190. (Srecko Jurisic, Università di Spalato)

Emma Bond. Writing Migration through the Body. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. Pp. 283. (Giuliano Migliori, The Ohio State University)

Stefano Bragato. Futurismo in nota. Studio sui taccuini di Marinetti. Firenze: Franco Cesati, 2018. Pp. 305. (Filippo Fonio, Université Grenoble Alpes)

Simone Brioni and Daniele Comberiati. Italian Science Fiction. The Other in Literature and Film. Cham: Palgrave Macmillan, 2019. Pp. 289. (Elio Baldi, University of Amsterdam)

Simone Brioni and Daniele Comberiati. Ideologia e rappresentazione. Percorsi attraverso la fantascienza italiana. Milano: Mimesis, 2020. Pp. 192. (Elio Baldi, University of Amsterdam)

Mimmo Cangiano. The Wreckage of Philosophy. Carlo Michelstaedter and the Limits of Bourgeois Thought. Toronto: University of Toronto Press, 2019. Pp. 186. (Andrea Sartori,Brown University)

Danila Cannamela. The Quiet Avant-Garde. Crepuscular Poetry and the Twilight of Modern Humanism. Toronto: University of Toronto Press, 2019. Pp. 344. (Sandra Milanko, University of Zadar)

Riccardo Castellana. Finzioni biografiche. Teoria e storia di un genere ibrido. Roma: Carocci, 2019. Pp. 216. (Marianna Deganutti, Ludwig Maximilian University of Munich)

John Champagne. Queer Ventennio: Italian Fascism, Homoerotic Art, and the Nonmodern in the Modern. Oxford: Peter Lang, 2019. Pp. 310. (Oliver Brett, University of Leicester)

Alberto Comparini. Geocritica e poesia dell’esistenza. Milano: Mimesis, 2018. Pp. 356. (Olimpia Pelosi, State University of New York at Albany)

Silvia Contarini. Scrivere al tempo della globalizzazione. Narrativa italiana dei primi anni Duemila. Firenze: Franco Cesati, 2019. Pp. 180. (Manuela Spinelli, Université Rennes 2)

Silvia Contarini e Claudio Milanesi, a cura di. Controculture italiane. Firenze: Franco Cesati, 2019. Pp. 204. (Paolo Saporito, McGill University)

Tiziana De Rogatis. Elena Ferrante’s Key Words. Translated by Will Schutt. London: Europa Editions, 2019. Pp. 308. (Enrica Maria Ferrara, University College Dublin)

Grazia Deledda. Ivy. Trans. by Mary Ann Frese Witt & Martha Witt. New York: Italica Press, 2018. Pp. 181. (Luisanna Sardu, Manhattan College)

Barbara Distefano. Sciascia maestro di scuola: lo scrittore insegnante, i registri di classe e l’impegno pedagogico. Roma: Carocci, 2019. Pp. 170. (Andrea Tullio Canobbio, Università degli Studi di Padova)

Giorgio Fabre. Il censore e l’editore. Mussolini, i libri, Mondadori. Milano: Fondazione Arnoldo e Alberto Mondadori, 2018. Pp. 525. (Elisa Pederzoli, Università di Bologna)

Ivano Ferrari. Slaughterhouse (Macello), Introduction and English Translation by Matteo Gilebbi. Mineola: Legas, 2019. Pp. 125. (Danila Cannamela, Colby College)

Franco Fortini. La guerra a Milano. Estate 1943. Edizione critica a cura di Alessandro La Monica. Prefazione di Stefano Carrai. Strumenti di Filologia e Critica 25. Pisa: Pacini Editore, 2017. Pp. 319. (Sergio Ferrarese, William and Mary)

Walter Geerts, a cura di. Roma-amoR. Archeologia letteraria e visiva in sei saggi. Roma: Bulzoni Editore, 2019. Pp. 214. (Daniele Comberiati, Université Paul-Valéry Montpellier 3)

Inge Lanslots, Lorella Martinelli, Fulvio Orsitto, Ugo Perolino, a cura di. Boom e dintorni. Le rappresentazioni del miracolo economico nella cultura italiana degli anni Cinquanta e Sessanta. Brussels: Peter Lang, 2019. Pp. 284. (Marco Zonch, Università di Varsavia)

“Il ‘lavoro della letteratura’. Forme, temi, metafore di un conflitto occultato e di un’emancipazione a venire”. L’Ospite ingrato. Rivista online del Centro Interdipartimentale di Ricerca Franco Fortini. Novembre 2018. Pp. 288. (Federica Colleoni, Università di Bergamo)

Paolo Marini e Niccolò Scaffai, a cura di. Montale. Roma: Carocci, 2019. Pp. 344. (Ronald de Rooy, Universiteit van Amsterdam)

Bradford A. Masoni. Pirandello Proto-Modernist. A New Reading of L’esclusa. Oxford: Peter Lang, 2019. Pp. 158. (Giovanna Summerfield, Auburn University)

Federica Mazzara. Reframing Migration: Lampedusa, Border Spectacle and Aesthetics of Subversion. Oxford: Peter Lang, 2019. Pp. 254. (Lydia Tuan, PhD Candidate, Yale University)

Eloisa Morra, a cura di. Paesaggi di parole. Toti Scialoja e i linguaggi dell’arte. Roma: Carocci Editore, 2019. Pp. 144. (Arianna Pannocchia, Università degli Studi di Roma Tre)

Federico Pacchioni. L’immagine del burattino. Percorsi fra teatro, letteratura e cinema. Pesaro: Metauro, 2020. Pp. 164. (Maria Galli Stampino, University of Miami)

Antonio Pasqualino. Rerum palatinorum fragmenta, edited by Alessandro Napoli.Palermo: Edizioni Museo Pasqualino, 2018. Pp. 528. (Jo Ann Cavallo, Columbia University)

Giuliana Pias. Noir Sardegna. Percorsi controculturali e indagini. Firenze: Franco Cesati, 2019. Pp. 178. (Alan G Hartman, Mercy College)

Isabella Pinto. Elena Ferrante. Poetiche e Politiche della soggettività. Milano: Mimesis, 2020. Pp. 251. (Beatrice Basile, PhD Candidate, University of Pennsylvania)

Catherine Ramsey-Portolano. Performing Bodies: Female Illness in Italian Literature and Cinema (1860-1920). Madison and Lanham: Fairleigh Dickinson UP, 2018. Pp. 137. (Silvia Tiboni-Craft, Wake Forest University)

Stefania Ricciardi, a cura di. “Tradurre e ritradurre i classici”. Testo a fronte 60 (2019). Pp. 263. (Mena Marino, Elon University)

Ilaria Riccioni. Futurism: Anticipating Postmodernism: a Sociological Essay on Avant-garde Art and Society. Milan: Mimesis International, 2019. Pp. 173. (Stefano Bragato, University of Zurich)

Cinzia Sartini Blum and Deborah L. Contrada, eds. and trans. New Italian Voices: Transcultural Writing in Contemporary Italy. New York: Italica Press, 2020. Pp. 251. (Saskia Kroonenberg, PhD Candidate, University of Cologne)

Antonio Scuderi, ed. Remembering the Consummate Playwright/Performer: Essays on Dario Fo. Leicester: Troubador Publishing, 2019. Pp. viii + 128. (Stephen Kolsky, University of Melbourne)

Luca Somigli & Eleonora Conti, a cura di. Oltre il canone. Problemi, autori, opere del modernismo italiano. Perugia: Morlacchi Editore UP, 2018. Pp. 219. (Monica Jansen, Utrecht University)

Liz Wren-Owens. In, On and Through Translation. Tabucchi’s Travelling Texts. Bern: Peter Lang, 2018. Pp. 282. (Sabina Gola, Université Libre de Bruxelles)

BRIEF NOTICES

Joseph A. Amato. Diagnostics. Poetics of Time. New York, NY: Bordighera Press, 2017. Pp. 126.

Dennis Barone. Second Thoughts. New York, NY: Bordighera Press, 2017. Pp. 67.

Frederick M. Biggs. Chaucer’s Decameron and the Origin of the Canterbury Tales. Cambridge: D. S. Brewer, 2017. Pp. xiv + 275.

Giuseppe Episcopo. Macchine d’espressione. Gadda e le onde dei linguaggi. Napoli: Cronopio, 2018. Pp. 141.

Anna Pia Filotico, Manuele Gragnolati, Philippe Guérin, eds. Aimer ou ne pas aimer. Boccace Elegia di madonna Fiammetta et Corbaccio. Paris: Presses Sorbonne Nouvelle, 2018. Pp. 256.

Grupo Tenzone. Io son venuto al punto della rota. Edited by Anna Zembrino. Departamento de Filogía Italiana (UCM). Asociasión Complutense de Dantología. La biblioteca de Tenzone (colleción de la revista Tenzone) 9. Madrid: CEMA, 2017. Pp. 221.

The Italianist, 37, 3, 2017, Special Issue: “Realisms and Idealisms in Italian Culture, 1300-2017”. Guest editors: Brendan Honnessey, Laurence E. Hooper, and Charles L. Leavitt IV. Pp. 279-463.

Ernesto Livorni. L’America dei Padri. The Fathers’ America. Translated from the Italian by Jason Laine. Preface by Alberto Bertoni. New York, NY: Bordighera Press, 2016. Pp. xv-xxix + 101.

Mario Luzi. Sotto specie umana. Under Human Species. Translation Luigi Bonaffini, introduction by Barbara Carle. Mineola: Legas, 2018. Pp. 217.

Niccolò Machiavelli. The Prince. Edited and with a revised translation by Wayne A. Rebhorn. New York, London: W. W. Norton & Company, 2019. Pp. ix-xxiv + 352.

Mario Pratesi. All’ombra dei cipressi. Edited by Anne Urbancic. Firenze: Società Editrice Fiorentina, 2018. Pp. ix-lx + 160.

Veronica Vegna. Donne, mafia e cinema. Una prospettiva interdisciplinare.
Ravenna: Longo Editore, 2017. Pp. 156.

OPEN FORUM

Giacomo da Lentini. The Complete Poetry. Translation and notes by Richard
Lansing. Introduction by Akash Kumar. Toronto: University of Toronto Press, 2018. Pp. 186.

Richard Lansing to the Editor

Remarks by Dino S. Cervigni, Editor in Chief